søndag den 7. april 2013

Bolognese ala Aras

Vil dele den første opskrift med jer - Jeg hader en kedelig omgang spaghetti med kødsovs. Jeg spiser med øjnene og elsker det grønne, derfor valgte jeg at prøve mig frem og fandt frem til min egen version af Bolognese.

Det skal man bruge

Bolognese:
500 gr hakket oksekød med lav fedt procent
3 dåser hakket tomater
2 stilke bladselleri
1 dusk frisk basilikum
1½ dl rødvin
1 medium chili
2 dl madlavning fløde
2 fed hvidløg
1 løg
Salt
Peber
Frisk pasta

Topping:
Reven parmesan
Feldsalat

Forberedelse:
Løget hakkes, chili skæres i tynde skiver, hvidløg presses, bladselleri skære i skiver ca 2 mm, basilikum hakkes.

Først svits løg, hvidløg i en god olie evt olivenolie,  til løgene er klare i farven men ikke brændte. Put så oksekødet i og svits det til det er brunt uden og været ristet, krydder undervejs med salt og peber. Kom nu bladselleri og chili i og rør rundt. Rødvinen kommes i og der røres igen et par gange og så kommer de hakkede tomater og basilikum i. Det skal stå og simre ca 15 min. Imens kan rive parmesan, skylle feldsalt og sætte pastaen over. Efter 15 min kommer man fløden i og skure ned, det må ikke bulder koge. Smag igen til med salt og peber, mangler retten smag af tomat kan der evt kommes et lille bære tomatpure i. Tilpas den så det bliver den favorit.

Bon appetit - har du spørgsmål så spørg endelig.

resultatet ses her



Ingen kommentarer:

Send en kommentar