tirsdag den 11. juni 2013

Verdens bedste havregrynskager med hindbærskum


Start med at lave havregrynskager
Havregrynskager Ingredienser:
100 gram Margarine
110 gram Havregryn, finvalsede
150 gram Sukker
1 Æg
1 tsk. Bagepulver
1 tsk. Hvedemel
1 - 2 spsk kakao pulver

Smelt margarine og havregryn blandes i, herefter blandes resten i pånær kakao pulver. Del potionen i 2 - put kakao pulver i den ene potion. 

Bag med god afstand på pladen imellem kagerne. Bages 8-10 minutter ved 200 grader C.  eller til de er lysebrune.

Lad kagerne køle af til de er helt kolde - tiden kan bruges til at lave hindbærskum. 

Tips:

Jeg sætte kagerne på med en tsk. padsene størelse


Hindbærskum
Ingredienser:
1 kvart piskefløde
200 g. hindbær evt. fra frost men de skal være optøet
50 g. sukker

Put hindbærene i en gryde og varm op, put sukker i og rør til hindbærer er blevet til en pure. Smag evt. til og put mere sukker i hvis man ønsker. Husk dog på at havregrynskagerne er meget søde. Put hindbærpure i køleskabet da den skal være helt kold når den skal bruges. 

Pisk fløden til flødeskum - og vend forsigtigt den kolde hindbærpure i lidt efter lidt - der må ikke komme så meget hindbærpure i at skummen bliver flydene. 

Nu kan du anrette - Jeg bruger en lys og en mørk(kakao) havregrynskage til en hver potion og imellem ligger jeg en klat  hindbærskum. 

Velbekomme 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Aras Greb, WHO?

Mit billede

Ung pige som elsker at bruge penge på lidt af hvert såsom mode, trends, hjemmet, dyrene, madlavning. Jeg deler ud af mine oplevelser og opskrifter.

Der var en fejl i denne gadget